Pod koniec października 2023 roku uruchomiliśmy badanie ankietowe wśród członków Polskiego Związku Zarządzania Wierzytelnościami, którego główną tematykę stanowiły rozwiązania informatyczne i komunikacyjne w prowadzeniu działalności windykacyjnej. Zbieranie odpowiedzi zostało zakończone na początku grudnia tego roku.
Prezentujemy przygotowane wspólnie z Peoplefone Polska S.A. opracowanie wyników w obszarze wykorzystywanych na co dzień w działalności firm członkowskich narzędzi z zakresu telefonicznego dochodzenia wierzytelności od konsumentów i przedsiębiorców.
Badaniu zostały poddane zagadnienia począwszy od metod windykacji telefonicznej przez rozpoznawanie i wykorzystywanie numerów telefonu w kontakcie z dłużnikiem po korzystanie z botów głosowych i wysyłce komunikatów sms.
Wyniki przeprowadzonego badania potwierdzają rosnące znaczenie technologii i automatyzacji w obszarze windykacji telefonicznej. Zaskakujące jest jednak, że mimo dostępności wielu innowacyjnych rozwiązań na rynku, istnieje znaczna grupa firm, które jeszcze nie korzystają z tych usprawnień.
Tomasz Kowalczyk- Wicedyrektor ds. Sprzedaży firmy Peoplefone Polska S.A. wskazuje, że istnieje pilna potrzeba budowania nowych rozwiązań, dostosowanych do konkretnych potrzeb branży oraz promowanie istniejących narzędzi.
Klikając w poniższy link mogą Państwo pobrać raport z badania, w którym odnajdą Państwo podsumowanie wyników, merytoryczne wnioski i komentarz ekspercki współorganizatora badania.
Gorąco zachęcamy do zapoznania się z materiałem: Infografika – badanie ankietowe windykacja telefoniczna